Leta i den här bloggen

onsdag 5 februari 2014

Abstinens

Ja det kan man få om man inte kunnat träffa sin Donna på tre dagar!!!!

 
Denna bild tog jag vid snöpulsandet
här ville hon bara lukta men det var i börjar det....
 
Har haft mycket att göra och jobbat över en del nu så orken
infann sig inte och vädret gjorde sitt...
Men nu var jag bara tvungen till att åka till stallet
luktade friskt och gott som alltid med spånade boxar
och inlagt hö...
Donnan hade nog också saknat mig för hon kom mig till mötes
denna eftermiddag och det värmde mitt hjärta...
paddocken var snöfri och isfri så vi var där en stund
och arbetade i skritt och trav
övade igen på varvbyten gick okej
hon saktade ner till skritt när vi bytte varv
men hon var avslappnad och hade en skön
jogg...
testade henne och bara gick fram med galoppbenet
och hon fattade den direkt och sedan blev det uppvisning
i bock och skutt och lägg svansen på ryggen
uppvisning oj oj oj så vacker man kan bli
sedan fick hon även se ponnyna i hagen som stod
och tittade på henne...
och som vanligt så hann jag inte ta bilder
och ingen som kunde fota åt en heller.
Men det var rolig stund med Donnan

1 kommentar:

  1. Härligt, det är såna stunder man behöver för att sätta guldkant på vardagen

    SvaraRadera